Terminologija

Žargon se nanaša na posebne izraze, besedne zveze ali besede, ki se uporabljajo na določenem področju ali poklicu, kot so pravo, šport, medicina, posel itd. Običajno žargon razumejo uporabniki na tem določenem področju; drugim je težko razumeti. Kljub temu je žargon e-športa samostojno področje in ima široko paleto besednih zvez in terminologij, ki jih uporabljajo stava in igralci iger. In čeprav so nekatere od teh terminologij specifične za igro, so druge splošne terminologije.

Žargon je kritičen del e-športa. Prvič, mora obstajati dobra komunikacija med igralci e-športa, oboževalci, igralci in drugimi zainteresiranimi stranmi. Za tiste, ki stavijo na e-šport, je žargon lahko razlika med zmago in porazom. Seveda nihče ne bi smel staviti stave, katere pomena ne razume.

Esports in tekmovalni igralni žargonTerminologija iger MOBAŽargon iger FPS

Ker je knjižnica žargona e-športa globoka, se vam splača vzeti čas za učenje o žargonu, preden sklenete prvo stavo. Najboljši del je, da razumevanje teh terminologij ni daleč od možnosti. Ta objava v spletnem dnevniku želi razkriti nekaj najpogosteje uporabljenih terminologij v svetu ešporta.

Section icon
Esports in tekmovalni igralni žargon

Esports in tekmovalni igralni žargon

  • Esports: Video igre s tekmovalnimi prizori. Nekateri najbolj priljubljeni e-športi vključujejo CS: GO, League of Legends in Dota 2.
  • Zoniranje: Z agresijo prisilite nasprotnike, da zapustijo območje. Namen tega je zagotoviti igralčevi strani konkurenčno prednost z zagotavljanjem najvarnejšega območja.
  • pomoč: Naredite škodo nasprotniku, nato pa ga pustite, da ga ubije sotekmovalec. Igralec lahko na primer udari sovražnika in se za nekaj časa odmakne. Ko pride soigralec in ubije sovražnika, igralec doseže asistenco.
  • Zadnja vrata: Tihanje za sovražnikom ali okoli njega, ne da bi vedel, verjetno zato, ker je njihov fokus drugje. Ko se tega zavejo, je že prepozno.
  • Boti: Igralci, ki jih nadzoruje računalnik, vendar lahko med igranjem tekmujejo človeški igralci. Boti omogočajo igralcem, da izpopolnijo svoje veščine pred tekmovanji.
  • Generator naključnih številk: Skrajšano kot RNG, se nanaša na element naključnosti, vključen v nekatere igre, kot je Hearthstone.
  • kamp: Ko igralci kampirajo, ostanejo na ugodnem mestu, kot je kot, in ga molzejo za ubijanje ali predmete. Pristopne poti na tem mestu so običajno omejene.
  • Kombinacija: Zaporedje napadov, kjer eden vodi do naslednjega. To nasprotniku prikrajša možnost pobega. Ne morejo niti blokirati ali preprečiti napada.
  • krog: Vsi esport dogodki v koledarskem letu. Na primer, krog Dota 2 vključuje Minors, The International, Majors in dobrodelne dogodke.
  • Nositi: Ko igralec dobro deluje, da nadomesti slabo predstavo svoje ekipe, in gre ekipa do konca, da bi zahtevala zmago, naj bi ta igralec nosil ekipo.
  • buff: Nanaša se na učinek, sposobnost ali urok, ki poveča moč lika.
  • Zanikati: Vključuje nasprotnika, ki poskuša izvesti dejanje proti igralcu, vendar igralec nasprotuje, da nevtralizira dejanje. Na primer, ko igralec prejme powerup pred nasprotnikom, ki ga je prvi videl, naj bi nasprotnika zavrnil.
  • Betting Edge: Prednost ima igralec pred športno stavnico. To prednost je mogoče pridobiti na več načinov, vključno z oblikovanjem sistema stav, ki izkorišča marže, ali preučevanjem iger/tekem za pridobivanje znanja, ki stavamcu pomaga pri zmagovalnih stavah.
  • vaba: Pretvarjanje, da je šibko, da bi nasprotnika zvabilo v situacijo, kjer ga je mogoče zlahka premagati.
  • razmerje KDA: Razmerje KDA (ubijanje, smrt, asistenca) je število ubojev, smrti in asistenc, pripisanih igralcu na tekmi.
  • noob: Igralec, ki je nov v določenem naslovu igre. Noobovi potrebujejo čas, da razumejo, kako igra deluje.
  • gank: Več igralcev napada enega nasprotnika. Verjame se, da so nasprotniki, ki jim uspe pobegniti iz ganka brez pomoči soigralcev, zelo spretni in močni. Nekateri celo ubijajo ganke.
  • stekleni top: Igralec, ki zelo učinkovito ubije ali dobi točke za svojo ekipo, je ranljiv, lahka tarča za nasprotnike pa je znana kot stekleni top. V FPS so stekleni topovi tisti, ki jih lahko igralci kupijo brez orožja. V MOBA so stekleni topovi običajno junaki z visoko škodo na sekundo.
  • Razvijalec: Podjetje, ki proizvaja esport igre. Seveda obstajajo igre, ki jih proizvaja več kot eno podjetje. Klasičen primer je Call of Duty.
  • Cilj: Posebni cilji ali cilji, ki postavljajo igralčevo ekipo v ugoden položaj. Cilji lahko vključujejo takšne stvari, kot je pošast, ki ekipi nudi buff.
  • kajtanje: Oddaljevanje od zasledujočega nasprotnika, pri tem pa ohranjanje razmeroma varne razdalje.
  • varuška: Pogosto pomaga soigralcem, da pridobijo več moči za nadaljevanje boja.
  • džunglanje: Ostanite v džungli, da bi pridobili zlato in izkušnje, namesto da bi ubijali nevtralne.
  • Zgradba: Ko igralec gradi, izboljša svojo bazo ali značaj tako, da mu da sposobnosti in predmete. Območje fokusa je odvisno od vrste zgradbe. Ta področja lahko vključujejo obrambo in škodo.
  • klan: Igralci, ki redno igrajo igre za več igralcev, so znani kot klan.
  • trener: Trenerji so osebe/liki, ki so odgovorni za izboljšanje uspešnosti ekipe. To počnejo z nasveti, taktiko in strategijo. Lahko tudi analizirajo statistiko nasprotnikov.
  • Pokej: Ostati na varni razdalji in po delih sproščati škodo nasprotniku, dokler ne odneha.
Esports in tekmovalni igralni žargon
Terminologija iger MOBA

Terminologija iger MOBA

Čeprav je danes (od leta 2022) na voljo veliko iger MOBA (spletna bojna arena za več igralcev), Dota 2 in liga legend so nedvomno najbolj priljubljeni in najbolj predvajani v tem žanru. Zato se splača pogledati ta dva.

  • Tanky: Tanki so liki, ki jih je kljub počasnosti zelo težko ubiti, ker se ponašajo s tono robustnega oklepa.
  • Squishy: To so odlični morilci, npr. strelci in morilci, vendar so zelo šibki, ko gre za obrambo. Dejstvo, da se ne morejo braniti, jih naredi mehke (lahko jih je mogoče ubiti). Da bi zagotovili dolgo preživetje, se po zemljevidu premikajo z veliko previdnostjo in zagotovijo, da sodelujejo le v bojih, ki jih lahko zmagajo z najmanj kombinacijami, recimo, eno ali dvema.
  • podajalnik: Hranilec je igralec, ki ga nasprotniki nenehno ubijajo. Vendar pa so podajalke na tekmovalnih tekmah lahko redke.
  • AoE: AoE, ki je v celoti Arena of Effect, je veščina, katere učinek se čuti na celotnem nasprotnikovem območju (kot ga izbere igralec) in ne le na enem nasprotniku. Ta veščina je uporabna, ko se spopadate s številnimi nasprotniki, ki se nahajajo na enem majhnem območju.
  • potiskanje: Namera ekipe, da premakne svoje, se plazi navzgor po stezi nasprotnikov, da bi uničila njene zaviralce, vojašnice, stolpiče ali stolpe. Potisk lahko izvede ekipa ali en igralec; to je odvisno od napredovanja in situacije v igri.
  • pika: DoT (Damage over Time) so predmeti, ki povzročajo škodo nasprotnikom postopoma z zastrupitvijo, krvavitvijo ali sežiganjem.
  • Končni: Najpomembnejša spretnost določenega prvaka.
  • kmetijstvo: Ubijanje in zadnji udarec kriepcev/službnikov v fazi pasu.
  • Prva kri: Prvi uboj med tekmo MOBA. Morilec običajno dobi bonus zlato.
  • FF: Ko sotekmovalec od ekipe zahteva, naj "odpade", naj opusti igro in se preda.
  • AA: AA pomeni samodejni napad, ko igralec ne uporablja nobenih sposobnosti razen osnovnega napada (lahko je blizu ali na daleč).
Terminologija iger MOBA
Žargon iger FPS

Žargon iger FPS

Najbolj priljubljena igra FPS daleč je CS: GO. Tukaj je nekaj terminologij, ki jih morate obvladati, preden poskusite igro.

  • Eko krog: Izguba več zaporednih krogov lahko poškoduje ekonomičnost ekipe in jim odvzame možnost nakupa predmetov za naslednjih nekaj krogov, ki so znani kot eko krogi.
  • Osvetljeno: Igralec v trenutnem krogu prejme škodo, pravijo, da je prižgan.
  • Molly: Ena od petih vrst granat CS: GO. Običajno je namenjen preprečitvi nasprotnikom dostop do določene točke zemljevida.
  • Kobe: Ubijanje nasprotnika z granato na dolge razdalje.
  • Anti-Eco krog: Takrat ekipa kupi oklep, ki lahko prinese več denarja na uboj, medtem ko se sooča s nasprotniki, ki so v ekološkem krogu.
  • Pospeševanje: Dva ali trije igralci sodelujejo, da premagajo oviro in pridobijo prednost terena pred nasprotniki.
  • Rotacije: Premikanje igralcev z ene točke zemljevida na drugo za namene obrambe ali napada na slednjo.
  • Top Fragger: Uspešno ubiti nasprotnika. Pomeni tudi najučinkovitejše igralce v smislu točk in ubijanj.
  • Streljan klicatelj: Poznan tudi kot kapitan v igri, Shot Caller je tisti, ki sprejema odločitve v igri o zadevah, kot so nadzor zemljevidov, rotacije in upravljanje.
  • Nemesis: Sovražnik je sovražnik, ki je igralca uničil večkrat zapored - ne da bi ga ubil nazaj.
Žargon iger FPS